reklama

Sestra a pacient sú priatelia- časť druhá : Obavy z liečby

Uvedomenie si nebolí, uvedomenie si prekvapuje. K môjmu priateľovi prichádza lekár a druhýkrát ho vyšetrí. Vyspovedá ho, poučí ho o ďalšom dianí a o liečbe (jej účinkoch žiadúcich aj nežiadúcich). Za chvíľu sa bude môj priateľ na to pýtať ešte aj mňa. Bude sa chcieť uistiť(Ale prečo to nepovie nahlas?)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Batožinu dokumentácie roztriedim a pozapisujem na patričné miesta, niektoré aj na tri (ale keď neviem, ktoré je najdôležitejšie). Do počítača zadám údaje o mojom priateľovi. A môže sa „kaša“ navariť.Kolegyne o poschodie nižšie „navaria“ a bežím si pre nachystané fľaše „šité“ na mieru pre môjho priateľa a vchádzam do izby k nemu. Môj priateľ vyvalí oči na sedem infúznych fliaš :“To je všetko pre mňa?“ nájde reč.Potvrdím to a odrapocem si poučenia a slová pre jeho uspokojenie .Podám liek, strieknem prvú striekačku do pripravenej kanyly, upozorňujem priateľa, že tento liek môže štípať, prepojím na prvú infúziu. Priateľ pozorne sleduje moje kmitajúce prsty a potom kvapky padajúce do jeho žíl. Znova upozorňujem, aby pri hocijakom novom pocite zvonil a nečakal.Odchádzam z izby, hneď počuť, že skúsenejší priateľ ležiaci vedľa je ochotný nového spoluobyvateľa poučiť o všetkom možnom aj o tom, čo iba počul. Nevadí, ale nie je sám. Nabudúce už bude skúsený aj on.Zvoní, prvá fľaša dotiekla a kým vymením za ďalšiu, zasype ma otázkami, čo má cítiť, ako to bude, koľko toho bude. Kým spustím ďalšiu fľašu skontrolujem ihlu a popritom odpovedám na otázky. Upokojenie, smiech.Keďže som sa na izbe vysvetľovaním zdržala dlhšie, zápis do počítačového systému nie je presný. Ale priateľ je prednejší.Fľaša za fľašou, otázky za otázkami. „Dúfam, že aj pijete !“ úsmev„Také čo by som chcel tu nemám“ prichádza humor a uvoľnenie„Doma bude, tu musia stačiť minerálky“ odchod z izby a ďalší priatelia.Zrážky s kolegyňami na chodbe.Kolotoč pocitov a zmiešaných energií.

Svetlana Schubertová

Svetlana Schubertová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

iba som Zoznam autorových rubrík:  Moje: prečo?pohľadySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu